Snart redo för arbete

Det har gått ett par dagar sen jag kom hem och har idag fått tömt de sista flyttboxarna, musikutrustningen.
Allt verkar ha överlevt flytten och jag riggade upp studion för att komma igång med jobb. Jag vet dock en sak. Grejerna måste bytas ut, i synnerhet  min 16-kanal Behringer mixer. Den har hängt med sen 2001 och har varit med och arbetat fram i stort sett allt material jag släppt sen dess och den är trött som fan nu.
Men det är inte den som är mitt problem idag.

När jag ställt upp prylarna och kopplat in alla kablar som de satt innan jag packade ner, trycker jag igång lite musik för att se om något hörs. Inte ett ljud kommer från någon av monitorerna som sitter kopplade exakt som de ska.
Jag ägnar sedan ca tre timmar åt att koppla om och gissa hur saker ska sitta, utan framgång.
Så nu väntar jag bara på att min polare Alvaro A.K.A DJ B-Rockin ska komma över och droppa lite knowledge on my ass.

Vi hoppas få ordning på grejerna idag så vi kan fortsätta köra #singelmarathon16 !

Lämna en kommentar