Adjö Malmö!

Det är nu officiellt att jag imorgon på Söndag den 25 September inte längre kommer att vara Malmöbo.
Jag har flyttpackat och har avslutat en videoinspelning under de senaste vardagarna tills det bär av tillbaka till Göteborg.
Det är med tung sorg jag denna gång lämnar vackra Malmö och känner samtidigt ett glädjeblandat vemod över att få komma tillbaka till mina rötter.
Det har gått fyra år sedan jag tog ett hastigt beslut att lämna Göteborg, för kärleken och med visioner om en bättre framtid.
Vägen har varit stenig, med toppar och dalar som varit högre och djupare än jag någonsin kunnat ana.

Jag har lärt mig mycket om Malmö och Skåne, besökt Köpenhamn mer än jag skulle gjort annars, lärt mig mycket om matlagning, dragit ner på mitt alkoholintag, dragit ner på cigaretterna, fått bättre fysik, varit katthusse, träffat nya vänner, tagit långutflykter på cykel, vandrat upp på Stens Huvud, varit en sväng i Amsterdam, tittat på massa bra TV-serier som jag annars hade skitit i (jag tillhör långfilmsfolket), satt igång några roliga projekt, spelat in massa musik, släppt två album, en EP och en drös singlar, skjutit tre musikvideos, haft roliga spelningar, jobbat på lager, jobbat som brevbärare, inte röstat på Sverigedemokraterna, hyrt bil och kört till Askersund, börjat ägna mig åt konst igen, läst upp några gymnasiebetyg, deltagit i GMM två gånger, hittat skjöldpaddor simmandes i en damm i en park i Bulltofta samt räddat livet på två blåmesar och en fladdermus.

Under dessa fyra år har jag ju även..
Förlorat tre vänner, hört en man bli mördad, haft enorma problem med budget, tjafsat med fogden, haft dålig kontakt med min famlij, brytit kontakten med gamla bra kompisar, gått tre rap-battles varav alla floppat, haft njursten, haft perioder av depression, haft problem med hörseln, dragit på mig pengaskulder samt haft att göra med tingsrätt och är nu mitt i en break-up..

Alla dessa saker ovan, roliga som tråkiga, är händelser som jag har delat med en person under hela denna tiden.
En person jag har att tacka för allt kul vi gjort, och vi har funnits där för varandra när det tråkiga har kommit och alltid tagit oss igenom det.
Nelly Mathilda Fredlund.
Det har blivit så här för att vi den senaste tiden glidit mer o mer från varandra. Vi har fått helt skilda framtidsplaner och livsmål och har därför fattat ett ömsesidigt beslut.
Bägge av oss verkar känna sig bekväma i situationen och vi kommer fortsätta våra liv på varsin väg som vänner.

Min flytt kommer att innebära en nystart för mig och en fortsättning på delar av vad jag haft för mig här i Malmö. Jag kommer att sakna Nelly, katterna Brasse, Frasse och Morris, mina gamla och nya vänner jag har här.
Jag kommer sakna den skånska naturen och utflykterna och den överfeta skånska musikscenen och den snabba vägen över till Danmark.
Jag kommer sakna den billiga falafeln och de drömlika parkerna och kustbandet ner till Falsterbo.
Självklart kommer jag att ta mig tid att besöka Malmö mycket framöver och den här lilla biten historia är ju ändå något som knutit ett band till mig och staden som jag kommer bära med mig livet ut.
Är för övrigt fortfarande jävligt sugen på att komma ner hit och se Ghostface Killah & Killah Priest Babel den 30 September. Vi får helt enkelt se om ett sådant besök är genomförbart sen efter flytt.

Med dessa ord har du nu nått slutet på denna ”wall of text”. Jag har skrivit av mig så mycket jag behöver inför framtiden som följer.
Fortsätt kolla in denna blogg och som vanligt, om du undrar något så SKA kommentarsfältet nedan fungera, prova o se. 🙂

3 thoughts on “Adjö Malmö!

  1. Kommentarsfältet fungerar!

    Hoppas att du mår bra. Finns madrasser och soffor att besöka i sthlm om du vill. 🙂
    Du fick mig att sakna både Malmö o gbg i texten. Måste frigöra tid så jag kan ta mig ut ur sthlm mer..

    Fan vad sjukt att du hört någon bli mördad, har ngt vagt minne av detta, du får berätta mer. 🙂
    o se till att få bättre kontakt med familjen. En kan inte välja sin familj, men viktigt att ha där när man behöver, förutsatt att de inte är fullständigt dumma i huvudet liksom. Har ingen kontakt med flera stycken nära släktingar pga att de e jävla rasister osv.

    Allt gott Honkytonk, kom o hälsa på!

    Liked by 1 person

Kommentera

