Cry Me a River..

Jag ska idag presentera mitt pågående lilla konstprojekt.
Under våren och sommaren kommer jag att använda lite av min dötid till att teckna en bildserie karikatyrer av våra styrande politiker i riksdagen. Inspirationen är tagen ur cartoon-streetart och fenomenet The Crying Boy, av konstnären Giovanni Bragolin, som blev en succè under 80-talet. Hela vägen fram till riksdagsvalet i höst kommer jag att publicera varje teckning av en gråtande partiledare där NI i slutändan har möjlighet att rösta fram vilken av partiledarna ni helst vill se gråta efter valet. Det kommer skapas en poll under fliken För Ögat och Konst där alla åtta partier kommer vara representerade när konstprojeketet är klart.

Redan nu kan du se några av dessa lipsillar här i inlägget. Huruvida Reinfeldt skulle ha anledning att böla efter åtta år som statsminister kan ju diskuteras, men det är framförallt konsten som ska vinna! Inte partiet. More comin up!

Löfven2Reinfeldt2

Kommentera

