En Legend Har Lämnat Oss

 

Image

 

Igår fick jag det tyngsta och mest nedslående besked jag fått på länge. Min kollega, vän, skivbolagsboss, mentor och broder från en annan moder, Gabriel ”Gubb” Åberg har avlidit! 

Denne man var, som de flesta vet, min närmste vapendragare sen 8 år tillbaka och har stått vid min sida i karriären sen dag ett. Det går inte riktigt att beskriva det tomrum han nu lämnar efter sej. Vi har haft sååå mycket grejer vi skapat tillsammans och hade ytterligare planer på att skapa mer framöver. Hans bortgång har skapat twitterstorm och på facebook staplas inlägg efter inlägg om denna legend som nu plockat ner skylten.

Det finns nog ingen jag träffat under hela mitt vuxna liv som varit så framåt inom Svensk Hiphop som Gubb! Mannen som släppte skivor med gruppen ”Tha Brigade” på den tiden då många av dagens kända rappare bara var pojkspolingar. Han startade skivbolaget Illizit Muzik år 2001 och har varit drivande som CEO och artist samt varit min right hand man enda sen dess.

Vi andra kvarlevande kommer aldrig att glömma dig, vad du åstadkommit för hiphopen i Sverige och även utomlands, din glöd och glada humör. Du hann ändå bli den stora ikon som du alltid förtjänat att vara, med eller utan motgångar. Vila i frid!

Vi ses på andra sidan!!

Kärlek och saknad/

Håkan Y

 

 

2 thoughts on “En Legend Har Lämnat Oss

Kommentera

