Striden Har Lagt Sej

Sådär, då var man tillbaks i Malmö igen efter en riktigt fet helg i Göteborg! I fredags hölls Basementality Battles på Kontiki och jag hade sedan en tid tillbaka tackat ja till att ställa upp denna gång, även om jag inte alltid känner mej bekväm med beslutet eftersom jag varken är battle-mc eller har bristande förmåga när det gäller att komma ihåg mycket text.

Anledningen till att jag blev upmatchad med Mickelito är bara så enkelt som att arrangören tyckte att det kan bli jävligt bra underhållning, vilket det också blev. När mina lite mer rapbattle-insatta vänner fick höra om matchupen tyckte dem att jag fullkomligt tappat det och tagit mej vatten över huvudet och ditten o datten. Vissa verkar glömma att jag rappat och skrivit rhymes sen jag var tonåring och har battlat förr, när vi körde freestyle rakt av med mickar och beats men det var ju typ 10 årsen.

Hur som helst, vi hade ball som fan under battlet och Mickelito var riktigt tung! som vanligt. Tack till Shazaam, Critical och de andra arrangörerna för ett grymt GBG-event!

Videoklippen från kvällen kommer troligtvis upp någon gång under kommande veckan, och då kan ni alla även rösta på vem ni tyckte tog hem segern på denna sida:

http://www.infininety.com/battles

Kommentera

