Ge Mej Ett Tema

Jag har fått två helt överfeta mördar-beats av min gode vän Elias. Vad jag ska göra just nu är att skriva klart två låtar av dessa beats. Dessvärre känner jag en viss stress inför mitt kommande skivsläpp och oro i allmänhet, vilket gör att skrivandet inte direkt tar fart som jag vill. Så därför tänker jag be om er hjälp, yes, NI mina kära blogg-läsare ska få ge mej åtminstone två teman att skriva om.. Att skriva ännu en ångest-låt känns lite väl played out i dagsläget, så ge mej lite nya idèer!

Brainstorma era tips till mej om vad ni vill höra för tema/topic till mina två nästa låtar, här nedan i kommentarsfältet. De är det sista som ska arbetas fram innan albumet ”På Väg Ut” släpps!

Hörs och syns!

 

8 thoughts on “Ge Mej Ett Tema

  1. ”Only 4 The Oyster” och ”Gods Fury” spelas fortfarande här, hur går det med de engelska rapperiet?
    Beskriv ditt hat eller kärlek mot något du gillar/ej gillar att göra med hjälp utav godis/mat/leksaker.
    Ännu en back in the day låt?
    En redig ”bärsta dåå?”-låt kanske? Sommarn är ju här också.

    Gilla

  2. Smart, stark text om orättvisor och klang med lyfta upp kampen för kärlek och sammanhållning. Och äckligt glad melodi
    Fast ändå låta tungt och hårt.

    Gilla

  3. Göteborg, om att allt privatiserats, om den bristande vård i samhället, en hyllning till fina vänner, sömnlöshet, fb samhället som skappats – inget är längre privat, om jordens undergång – 2012 -konspirationsteorier, om påverkan/fylla/what ever you want.. Yes, där var mina förslag. Gillar dock ångest låtar, gott att veta att man inte är ensam.

    Gilla

  4. Fan vad najs, jag visste inte ens att du hade nytt album på gång.
    Du kanske skulle skriva en riktigt glad ”sommardänga” nu när albumet släpps mitt i högsommaren? Om sol, bad, bers, Göteborg och brudar. Det funkar ju alltid:)
    Fridens// Fingal

    Gilla

  5. Några fina teman att behandla här ser jag. Jag har börjat fila på lite idèer och tiden börjar bli knapp. under helgen bör iaf en låt till bli klar. Tack för era tips!

    Gilla

Kommentera

